יום חמישי, 21 ביולי 2011

זוגות ויחדניים רבים מגיעים בשלב מסוים בחייהם למצבים שאיתם אין הם יודעים כיצד להתמודד. לפעמים אובדן של בן זוג/קרוב משפחה (או שילוב כזה או אחר), לפעמים כניסה למקום עבודה חדש או מעבר דירה או סתם בדידות כוללת וטביעה בתוך חיים של עבודה ללא שום נקודת אור בזמן הקרוב. במצבים שכאלו יש שני אפשרויות: האפשרות הראשונה היא ההמשכיות, הנפילה וטביעה לתוך הבור השחור הכל כך מאיים. והאפשרות השנייה היא פנייה לטיפול או לייעוץ פסיכולוגי.

טיפול פסיכולוגי או ייעוץ?
טיפול פסיכולוגי היא לא מילה גסה. רבים מאיתנו זקוקים לטיפול, זקוקים למישהו אובייקטיבי ובלתי תלוי לשוחח איתו, מישהו שישמש כסופג של כל הדברים שלא נעים לנו לדבר גם עם החברים הקרובים ביותר שלנו. כאשר אנו מגיעים למשבר בייחסי הזוגיות שלנו, רבים מאיתנו ישאלו את עצמם- אוקיי, אנו רוצים לפנות לטיפול זוגי, מישהו מקצועי שיעניק לנו עזרה מקצועית. השאלה היא האם לפנות לטיפול זוגי או בכלל כדאי לפנות להליך יעוץ זוגי?

אין הבדל בין ייעוץ זוגי לטיפול זוגי
כמה שזה ישמע מוזר, אין שום הבדל בין טיפול זוגי לבין ייעוץ זוגי. מטפל זוגי יכול לפרסם את עצמו כמעניק יעוץ זוגי, ולא תהיה עם זה שום בעיה – ההבדל הוא רק בהרגשה של המטופל לעתיד – כולנו מבינים את הערך של ייעוץ, אך רבים מאיתנו מזלזלים ואולי גם קצת מפחדים מטיפול.

טיפול פסיכולוגי?
כאשר אנו נכנסים לתחום הטיפולים הפסיכולוגיים אנו כבר יכולים לגלות הבדל מהותי בין טיפול פסיכולוגי על ידי פסיכולוג, שעבר הכשרה, תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בתחום הטיפולי, לבין יועץ שלמד עבודה סוציאלית והמשיך באותו המסלול גם בתואר השני. טיפול פסיכולוגי על ידי מטפל מוסמך שלמד פסיכולוגיה קלינית, הוא טיפול ארוך טווח, וברוב המקרים גם יותר יקר מטיפול המתבצע על ידי יועץ פסיכולוגי. חשוב לציין דבר אחד חשוב: ייעוץ פסיכולוגי הניתן על ידי מטפל מהסוג שלא למד עשרות שנים, הרבה פעמים אפקטיבי הרבה יותר מטיפול הניתן על ידי מטפל בעל שנים של ניסיון ושנים של למידה. לפעמים פשוט נדרשת גמישות טיפולית שאין לאותו מטפל בעל שנים של ניסיון וותק.
שיהיה בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה