יום שלישי, 26 ביולי 2011

לימודי מוזיקה - כל מיני מסלולים ששווה לחשוב עליהם




בטהובן אמר שהמוזיקה היא כלי ביטוי לרגש, מרלין מנסון הוסיף שמוזיקה היא הצורה חזקה ביותר של כישוף, בעוד ניטשה טען שללא מוזיקה החיים כולם היו שגיאה. בכל תרבות עקרונות, חוקים ותבניות שונים ליצירת המוזיקה, אמנות סידור הצליל והשקט במרחב הזמן, ובכל בית ספר למוזיקה דגשים אחרים על עקרונות אלו.

לימודים בסדנאות, חוגים ושיעורים פרטיים מתאימים לאלו מביניכם שרוצים להתמחות ולהעמיק את מיומנויותיהם בתחום מאוד ספציפי, או ניגשים לעולם המוזיקה לראשונה ומחפשים מסגרת שתתן להם את הכלים הראשוניים, או שעדיין לא החלטתם מה הכיוון שלכם בעולם המוזיקה, והאם זה בכלל תחום בו אתם רוצים להשקיע.

לימודים מלאים של לימודי פסנתר, לעומת זאת, מתאימים לרוב לאנשים עם רקע מוזיקלי קודם, אם כי ישנם בתי ספר, בייחוד אלו המתמקדים במוזיקה קלה,כמו לימודי תופים המקבלים על סמך מבחני נגינה ומבחנים תיאורטיים שהם עורכים במקום, ולא על סמך תעודות והישגים אקדמיים קודמים. לכן, אם אתם מתעניינים במוזיקה ובעלי כשרון בתחום, אבל אין לכם רקע לימודי מסודר במוזיקה, או אפילו תעודת בגרות מלאה, כדאי לבדוק את תנאי הקבלה לבתי הספר השונים, יתכן ותופתעו לטובה.

כשאתם ניגשים לבחור בית ספר ללימודי נגינה, חשוב מאוד להחליט קודם כל מה אתם מעוניינים לעשות לאחר הלימודים. האם אתם מעוניינים להיות יוצרים או מבצעים? באיזה סוג מוזיקה אתם מעוניינים לעסוק? איך הייתם רוצים להתפרנס לאחר הלימודים? אם אתם רואים את עצמכם בעתיד כותבים שירים פופולאריים, למשל, בית הספר הנכון לכם הוא בית ספר שמתמקד במוזיקה קלה, וחבל לבזבז את זמנכם על לימודי מוזיקה קלאסית באקדמיה. אל דאגה, גם בבתי הספר הטובים למוזיקה קלה מקבלים את הרקע הקלאסי הדרוש.

אנשים רבים מעוניינים להיות גם יוצרים וגם מבצעים, כדאי לבדוק עם בתי הספר האם הם מאפשרים לימודים בכמה מגמות במקביל. אין כמו התחושה של לדעת שאחרים נהנים מלימודי הגיטרה שלכם.

חשוב שתדעו כי לימודי נגינה אינם מוסד שהוא חובה לקחת בכדי להגיע להצלחה בעולם המוזיקה, ואם אין לכם רקע היסטורי עשיר אל תרגישו שאתם מפגרים אחרי אלו שכבר נמצאים שם – זה לא אומר שהם כישרוניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה